Back to school tips

14-08-2018



Nog maar 1 week en dan begint school voor mij weer. We beginnen weer met het 'normale' leven en stappen de routine in. Maar om nou echt op gang te komen is soms best lastig. In deze post ga ik jullie wat tips geven om het schooljaar goed en fris te starten.

Tips voordat je naar school gaat

- De eerste tip die ik jullie wil geven is, zorg dat je de voorbereidingen gedaan hebt. Hiermee bedoel ik..... Koop nieuwe schoolspullen!                                                                                              Zelf vind ik het erg leuk om nieuwe schoolspullen te kopen (en ik verwacht dat jij dat ook wel leuk vindt). Ook is het handig om je boeken te kaften. Hiermee geef je een eigen tint aan je boeken waardoor je weet dat ze van jou zijn, ook zorg je er nog eens voor dat je ze beschermd tegen viezigheid.

- Wees uitgerust is de volgende tip die ik je wil geven. Je hebt misschien wel vakantie gehad maar juist na de vakantie ben ik erg moe. Je hebt veel gedaan en bent laat gaan slapen.                    Probeer dan ook de laatste week weer in je oude ritme te komen door weer optijd naar bed te gaan en rond dezelfde tijd (of een uurtje later om nog lekker te genieten) op te staan.

- Zorg ervoor dat je je 'huiswerk' af hebt. Sommige scholen (mijn school niet) geven in de vakantie huiswerk/ zomerwerk op. Het is super slim om dit te maken.                                                Zelf zou ik het aan het begin van de vakantie doen zodat ik daar niet meer aan hoef te denken. Maar heb je het nog niet gedaan zou ik het alsnog doen. Het helpt je weer herinneren waar je op school mee bezig was. Ook zorgt het voor een stuk minder gezeur met je docenten.

- Zet goals. Goals zetten aan het begin van het jaar geeft duidelijk aan waar je wilt komen in dit jaar. Zo kan je bijvoorbeeld opschrijven dat je nu boven een 6,5 gemiddeld staat of dat je nieuwe vrienden wilt maken. 

Tips voor de eerste schoolweek

- Plan je eerste week goed. Vooral de eerste week is één grote chaos. Je hebt misschien wel allemaal nieuwe vakken en tijden dat je uit bent. Dit kan erg vervelend zijn omdat je in de knoop kan raken met andere activiteiten zoals sport. Zorg er dus voor dat je de eerste week geplant hebt. (Misschien wel in de nieuwe  agenda die je gekocht hebt).

- Hou het rustig.  De eerste week dat iedereen weer aan het werk gaat kan erg druk, en veel energie kosten. Zorg er dan voor dat je in die week bijvoorbeeld niet je verjaardag viert of andere grote activiteiten na school                                                                            plant. Dit zal heel veel energie en tijd kosten die je                                                                                  liever nu nog niet gebruikt.

Tips voor de rest van het jaar

- Reserve. Zorg ervoor dat je genoeg spullen hebt gekocht om de rest van het schooljaar door te komen. Zodat je niet midden in een toetsweek naar de Action moet om nog een pakje pennen te kopen. Ook is het handig om (aan het begin van het jaar en in het weekend) genoeg te slapen om... Als je een keer laat bent van een verjaardag niet helemaal brak bent de volgende dag.

- Kijk nog een keer naar je goals die je aan het begin van het jaar hebt opgeschreven. Door dit nog een keer te bekijken weet je of je op de goede weg bent en of je                                                                            groeit in jezelf. 

Irma de Graaf - Scholieren blog
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin